Ik krijg een foutmelding bij het invullen van mijn 2FA-code

Soms gebeurt het dat je de 2FA-code correct overtypt van je telefoon, maar dat je toch de foutmelding krijgt dat deze code ongeldig is. De oorzaak hiervan is meestal dat de tijd op je telefoon niet helemaal goed loopt. Je kunt dit oplossen door bij de instellingen van je telefoon aan te geven dat datum en tijd de netwerktijd moeten gebruiken.

De tijd van je telefoon automatisch instellen

iPhone: Instellingen > Algemeen > Datum en Tijd > Vinkje voor "Stel automatisch in" moet aan staan.

Android: Instellingen > Datum en Tijd > "Automatisch" moet aan staan.

Google Authenticator

Als je Google Authenticator gebruikt, kun je ook via de app het probleem verhelpen door een tijdscorrectie toe te passen. Dit doe je als volgt:

  1. Druk rechts bovenin op het icoon met de drie bolletjes boven elkaar.
  2. Selecteer de optie 'Instellingen.
  3. Kies vervolgens voor 'Tijdscorrectie voor codes'.
  4. En kies daarna voor 'Nu synchroniseren'.
Is dit een antwoord op je vraag? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het opslaan, probeer het later opnieuw

Hulp nodig? Contact Contact