Wat is het beste moment voor het verzenden van een nieuwsbrief?
Wisten we dat maar... Aan de andere kant: als er 1 ultiem moment zou zijn om een nieuwsbrief te versturen, zouden alle marketeers hun mailing op dat moment versturen en vechten alle nieuwsbrieven om de aandacht van de ontvanger. Daarmee is het effect dus direct weg.
Het beste moment voor het verzenden van de nieuwsbrief is afhankelijk van de inhoud van je nieuwsbrief en van je doelgroep. Enkele punten waar je rekening mee kunt houden bij het bepalen van het verzendmoment:
- Is je nieuwsbrief gericht op business to business, dan zullen de meeste ontvangers deze krijgen op hun zakelijke adres. Stuur de mail dan ook onder werktijd (9:00 - 17:00). Houd er wel rekening mee dat op vrijdag veel mensen vrij zijn en dat deze mensen maandagochtend hun mail van de afgelopen dagen wegwerken. Op die momenten kun je beter niet je nieuwsbrief versturen.
- Is je nieuwsbrief gericht op consumenten, dan kun je deze juist beter buiten werktijd sturen.
- Waar gaat je nieuwsbrief over en wanneer is deze informatie het meest relevant?