De linkjes in mijn nieuwsbrief werken niet

Het komt weleens voor dat de linkjes in de nieuwsbrief niet werken. Soms werken ze in de online versie wel, terwijl ze in de mailversie niet werken. Dat kan verschillende oorzaken hebben, namelijk:

  • De url is geen volledige url.
  • Er staat geen slash (/) aan het einde van een url.
  • De url bevat vreemde tekens, zoals #, ü, é, %.
  • De url bevat een spatie.

Hier zijn verschillende oplossingen voor:

  1. Zorg dat de url een volledige url is. "iwink.nl" is bijvoorbeeld geen volledige url. "https://www.iwink.nl/" is daarentegen wel een volledige url.
  2. Zorg dat de url eindigt met een slash (/), wanneer dit mogelijk is. In het geval van "https://www.iwink.nl/" is het mogelijk om te eindigen met een slash. Maar voor "https://www.iwink.nl/help#nieuwsbrieven" is dit niet mogelijk en tevens niet nodig.
  3. Zorg ervoor dat de url geen vreemde tekens bevat. Dit is niet altijd mogelijk. In dat geval werkt oplossing nummer 5 het beste.
  4. Zorg dat de url geen spaties bevat. Dit is niet altijd mogelijk. In dat geval werkt oplossing nummer 5 het beste.
  5. Maak via bit.ly een verkorte link van de gebruikte url. Bit.ly geeft korte urls die gebruikt kunnen worden in de nieuwsbrief en automatisch doorverwijzen naar de door jou opgegeven url.

Kom je er nog niet helemaal uit? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Is dit een antwoord op je vraag? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het opslaan, probeer het later opnieuw

Hulp nodig? Contact Contact