Wat is het verschil tussen opslag en dataverkeer?

Op hostingpakketten zijn vaak twee limieten van toepassing. Dat is bij ons ook zo. Wij meten onze hostingpakketten in het verbruik van opslag en dataverkeer.

Opslag
Je kunt opslag vergelijken met de harde schijf van je computer. Hierop staan documenten, foto's, etc. Het is normaal dat je meer opslag verbruikt naarmate de tijd vordert, net als bij de harde schijf van je eigen computer. Ook net als bij je eigen computer kun je maatregelen nemen om dat te beperken.
Wij meten de opslag in het aantal MB's dat wordt verbruikt. Je hostingpakket heeft een limiet voor het aantal MB's. Bijvoorbeeld 2000MB in totaal (dit is, in tegenstelling tot bij dataverkeer, tijdsonafhankelijk).
Dataverkeer
Dataverkeer is alle verkeer tussen onze servers en bezoekers van je website. Jijzelf en wij zijn ook bezoekers van de website. Dataverkeer is dus vaak een positief gegeven, want het betekent dat veel mensen gebruik maken van de website. Dataverkeer is dus bijvoorbeeld een bezoeker die een pdf-document van je website download.
Dataverkeer wordt bij ons gemeten in GB (= 1024MB) en heeft een limiet per jaar (bijvoorbeeld 200GB per jaar).
Wat gebeurt er als mijn hostingpakket boven het limiet komt?
Onze servers houden dit in de gaten voor je. Vanaf 90% verbruik word je automatisch per e-mail op de hoogte gehouden van een (dreigende) overschrijding van de limieten.
Ga je toch boven het limiet? Dan is er alsnog geen probleem. Je website blijft gewoon online en functioneert zoals hij zou moeten doen. Wij verhogen de limieten bij de eerstvolgende verlenging van het contract (hiervan brengen we je ook op de hoogte in bovenstaande e-mails). 
Is dit een antwoord op je vraag? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het opslaan, probeer het later opnieuw

Hulp nodig? Contact Contact