Waarom krijg ik de formulieren vanaf mijn website niet in mijn mailbox?

Heb je een formulier op je website staan, maar krijg je de formulierinzendingen van je bezoekers niet binnen in je mailbox? Dit kan verschillende oorzaken hebben. Aan de hand van onderstaande lijst kun je de meest voorkomende problemen vinden en verhelpen.

Oorzaak 1: iWink is niet opgenomen in het SPF-record

In de dns van jouw domeinnaam is een SPF-record aangemaakt, waarin wordt bepaald welke servers mails mogen sturen vanuit jouw domeinnaam. Dit is bedoeld om phishing mails en spam tegen te gaan. Als onze server hierin niet is opgenomen, worden mails vanuit iWink gezien als spam en worden ze geweigerd of komen ze in de spambox terecht.
Controleer of de onderstaande tekst voorkomt in het SPF-record:
Voor Clusterhosting en Mailer:
include:_spf.hosting.iwink.nl
Voor VPS-hosting:
include:_spf.h.kirra.nl

Oorzaak 2: het e-mailadres voor de ontvanger is nog niet ingesteld in de formulierenmodule in het iWink CMS.

In het CMS stel je per formulier in waar deze naartoe gestuurd moet worden. Moet een formulier naar meerdere personen of afdelingen gestuurd worden? Dan kun je meerdere adressen invullen, gescheiden door een komma.
Oplossing: Controleer in het formulier bij Stap 5 in het veld 'E-mailadres ontvanger' of hier het juiste e-mailadres is ingevuld.

Oorzaak 3: het e-mailadres van de afzender is niet of onjuist ingesteld in de formulierenmodule in het iWink CMS.

In het CMS stel je per formulier in wie de afzender van het formulier is. Dit kan handig zijn wanneer je filter gebruikt in je eigen e-mailprogramma. Je kunt zo bijvoorbeeld inzendingen van sollicitatieformulieren direct in de gewenste map laten binnenkomen. Wanneer er geen e-mailadres afzender is ingevuld, kan het zijn dat de e-mail wordt geweigerd door je spamfilter.
Het e-mailadres dat je invult, hoeft geen bestaand adres te zijn. Wel is het belangrijk dat je je eigen domein gebruikt. In de DNS van je domeinnaam is -als het goed is- vastgelegd dat er vanuit iWink met deze domeinnaam gemaild mag worden (zie ook 'Oorzaak 1' hierboven). Als je als afzender een willekeurig ander domein gebruikt, kan het zijn dat je mail in de spambox belandt.
Oplossing: zorg ervoor dat bij stap 5 het veld 'E-mailadres afzender' is ingevuld en dat deze een adres bevat met je eigen domein.

Lukt het met bovenstaande oplossingen niet om het probleem te verhelpen? Dan zoeken we graag voor je uit wat hier de mogelijke oorzaak van is. Stuur in dat geval een e-mail naar support@iwink.nl en vermeld daarin welke formulierinzendingen je niet ontvangt of in de spambox krijgt.

Is dit een antwoord op je vraag? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het opslaan, probeer het later opnieuw

Hulp nodig? Contact Contact